Acta Universitatis Danubius. Communicatio, Vol 1, No 1 (2007)

A rhetorical and semiotic approach of the actual modality to promote national and local identity in Romania

Odette Arhip

Abstract


Crearea unui brand de ţară este, deopotrivă, de actualitate si dificilă. Prezentăm primele încercări, care copie supărător stilul occidental ori american, ceea ce conduce la uniformitate. Un brand trebuie să facă, dimpotrivă, diferenţa. Este analizată, cu plusuri si minusuri, experienţa Sibiu - Capitală culturală europeană în anul 2007 - o reusită pentru imaginea poporului român si chiar din punct de vedere financiar. Povestea acestei aventuri românesti la nivel înalt a probat capacitatea ţării de a depăsi umila condiţie de furnizor „horror". Accentul s-a pus, după părerea noastră, prea mult pe divertisment si relaxare, îngrosând portretul unei destinaţii de vacanţă comune. Având în vedere posibilitatea ca orasul Iasi să fie capitală culturală în 2019 si ţinând cont că în acest an aniversează 600 de ani de atestare documentară, propunem nu un fel de campanie de brand de ţară, ci subliniem necesitatea de a evidenţa latura spirituală si de civilizaţie, care individualizează real naţiunile. Fără sentimentalisme si atitudine patriotardă, punctăm câteva elemente capabile a scoate din anonimat, astfel încât zonele gri să nu rămână acoperite definitiv de clisee. Infuzia culturală, particularitatea reală a naţiunii române pot crea o diversitate bine dozată, care să mulţumească, să îmbunătăţească infrastructura, fructificând simultan capitalul uman.


References



Full Text: PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.